Rahsia SOLAT yang ramai tidak ketahui - Forum Main My profile Registration Log out Login
Welcome Guest | RSS
Tuesday
2016-12-06
8:07 PM
Welcome to Putera Faizal Community

 

[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
Page 1 of 11
Forum » Sembang Agama » Ruang Sembang Agama » Rahsia SOLAT yang ramai tidak ketahui
Rahsia SOLAT yang ramai tidak ketahui
ilaaulalaDate: Wednesday, 2008-09-10, 10:42 AM | Message # 1
Lieutenant colonel
Group: Moderators
Messages: 118
Reputation: 0
Status: Offline
Agar wajah selalu segar, berseri-seri dan cantik, cucilah minimal 5 kali sehari dengan air wudhu.
Jangan langsung dikeringkan, biarkan menetes dan kering sendiri. Lalu ambillah sajadah, shalat, berdzikir, dan berdo'a.

· Untuk menghilangkan stress, Cukup dengan memperbanyakkan solat.
Ketika solat, kita mengerakkan seluruh tubuh. Lalu berkonsultasilah pada Allah SWT dengan dzikir dan do'a.

· Untuk pelembab, agar awet muda, gunakanlah senyuman. Tidak hanya di bibir tapi juga di hati. Jangan lupa bisikkan 'kata kunci', "Allahuma Kamma Hassanta Khalqii Fahassin Khuluqii" (Ya Allah sebagaimana engkau telah memperindah kejadianku, maka perindah pula ahlaqku). (HR Ahmad).- DOA TENGOK CERMIN

· Untuk punya bibir cantik, bisikkan kalimat-kalimat Allah, tidak berbohong atau menyakiti hati orang lain, tidak menyombongkan diri atau takabur.

· Agar tubuh langsing, mulus, diet yang teratur dengan berpuasa seminggu 2 kali, Isnin dan Khamis. Jika kuat, lebih bagus lagi puasa Nabi Daud AS i.e. selang satu hari. Makanlah makanan halal, perbanyak sayuran, buah-buahan, dan air putih.

· Untuk mengembangkan diri, sebarkan salam dan sapaan. Dengan demikian kita akan banyak dikenal dan disayangi.

Assalamua'laikum wr wb......... .

Inilah dia rahsia as-solat, sebagai peringatan bagi yang dah tahu atau panduan bagi yang baru tahu......

1 - Niat Sembahyang :
Sebenarnya memeliharakan taubat kita dari dunia dan akhirat.

2 - Berdiri Betul :
Fadilatnya, ketika mati dapat meluaskan tempat kita di dalam kubur.

3 - Takbir-ratul Ihram :
Fadilatnya, sebagai pelita yang menerangi kita di dalam kubur.

4 - Fatihah :
Sebagai pakaian yang indah-indah di dalam kubur.

5 - Ruqu' :
Sebagai tikar kita di dalam kubur.

6 - I'tidal :
Akan memberi minuman air dari telaga al-kautsar ketika didalam kubur.

7 - Sujud :
Memagar kita ketika menyeberangi titian SIRATUL-MUSTAQIM.

8 - Duduk antara 2 Sujud :
Akan menaung panji-panji nabi kita didalam kubur

9 - Duduk antara 2 Sujud (akhir) :
Menjadi kenderaan ketika kita dipadang Mahsyar.

1 0 - Tahhiyat Akhir :
Sebagai penjawab bagi soalan yang dikemukakan oleh Munkar & Nankir di dalam kubur.

11 - Selawat Nabi :
Sebagai pendinding api neraka di dalam kubur.

12 - Salam :
Memelihara kita di dalam kubur.

13 - Tertib :
Akan pertemuan kita dengan Allah S. W. T.

Dari Abdullah bin 'Amr R. A., Rasulullah S. A. W.bersabda :

"Senarai di atas adalah salah satu sebab mengapa orang Yahudi /Kafir tidak sukakan angka 13 dan juga Hari Jumaat. Itulah sebab mengapa mereka mencipta cerita yang begitu seram sekali iaitu " FRIDAY the 13th " jika ada di kalangan kamu yang perasan!!!"

Wassalam.

"Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat..." Sebaik-baik manusia itu adalah mereka yang memberi manafa'at kepada manusia lain...


thanks friend with me..ulala...hehehee..^_~
 
rinduDate: Saturday, 2008-09-13, 4:05 PM | Message # 2
Private
Group: Checked
Messages: 13
Reputation: 0
Status: Offline
Sikap Memaafkan dan Manfaatnya bagi Kesehatan

Salah satu sifat mulia yang dianjurkan dalam Al Qur’an adalah sikap memaafkan:

Jadilah pemaaf dan suruhlah orang mengerjakan yang makruf, serta jangan pedulikan orang-orang yang bodoh. (QS. Al Qur’an, 7:199)

Dalam ayat lain Allah berfirman: "...dan hendaklah mereka memaafkan dan berlapang dada. Apakah kamu tidak suka bahwa Allah mengampunimu? Dan Allah Maha Pengampun, Maha Penyayang." (QS. An Nuur, 24:22)

Mereka yang tidak mengikuti ajaran mulia Al Qur'an akan merasa sulit memaafkan orang lain. Sebab, mereka mudah marah terhadap kesalahan apa pun yang diperbuat. Padahal, Allah telah menganjurkan orang beriman bahwa memaafkan adalah lebih baik:

... dan jika kamu maafkan dan kamu santuni serta ampuni (mereka), maka sungguh, Allah Maha Pengampun, Maha Penyayang. (QS. At Taghaabun, 64:14)

Juga dinyatakan dalam Al Qur'an bahwa pemaaf adalah sifat mulia yang terpuji. "Tetapi barang siapa bersabar dan memaafkan, sungguh yang demikian itu termasuk perbuatan yang mulia." (Qur'an 42:43) Berlandaskan hal tersebut, kaum beriman adalah orang-orang yang bersifat memaafkan, pengasih dan berlapang dada, sebagaimana dinyatakan dalam Al Qur'an, "...menahan amarahnya dan memaafkan (kesalahan) orang lain." (QS. Ali ‘Imraan, 3:134)

---------------------------------------------
BIDADARI SYURGA DUNIA

Bidadari Syurga dunia...
Ada senyum yang terukir indah dimuka..
Ada bias rona merah di wajah..
Memantulkan warna hati si jiwa Syurga

Bidadari Syurga dunia..
Wajah yang senantiasa putih dan menawan
Berhiaskan air wudlu yang terpancar..
Menambah pesona hiasan mata..

Bidadari Syurga dunia..
Yang senyumnya selalu merekah..
Yang parasnya mempesona..
Yang hatinya selembut sutra..

Bidadari Syurga dunia..
Jadi dambaan setiap wanita..
Impian diri wanita sholehah
Qonitat dan berhati bunga..

Bidadari Syurga di hati luka..
Yang pucatkan muka si durjana
Yang tepiskan angan dunia..
Yang hatinya bagaikan kaca..
Bidadari Syurga di hati dunia..
Yang siangnya bagaikan singa di rimba
Yang malamnya bagai sufi perindu
Syurga Zuhud selendang pengikatnya..

Bidadari Syurga dunia..
Dimana pun berada kau tetap setia
Pada Allah, Rasul dan juga Dien-Nya..

Kemana lagi kan kucari Bidadari Syurga Dunia..
Di arusnya dunia merana..
Sentuhanmu bangkitkan rasa..
Hingga syahid ku jumpa di pintu Syurga..

Message edited by rindu - Saturday, 2008-09-13, 4:07 PM
 
IkmalHakimiDate: Friday, 2008-09-19, 6:01 PM | Message # 3
Sergeant
Group: Moderators
Messages: 28
Reputation: 0
Status: Offline
ila baik la(D)
baik jap je tu(D)


iSMi iKMaL..
uMRi 14 SaNaTaN(2008)..
 
ilaaulalaDate: Friday, 2008-09-19, 6:14 PM | Message # 4
Lieutenant colonel
Group: Moderators
Messages: 118
Reputation: 0
Status: Offline
hehehee..kalu nk jadi baik mal...kene baik terus..
x leh sangkut3...hehehe...mal jgn nakal babap kang..


thanks friend with me..ulala...hehehee..^_~
 
emilDate: Saturday, 2008-09-20, 12:46 PM | Message # 5
Private
Group: Users
Messages: 15
Reputation: 0
Status: Offline
huhuhuhuhuhuhuhu...

cinta ini membunuhku~!!
 
friendlyjiwaDate: Monday, 2008-09-22, 4:57 PM | Message # 6
Colonel
Group: Moderators
Messages: 216
Reputation: 3
Status: Offline
woh...woh..

emilda knpa tak komen...

huhuhuh jer....

kang kena kang... tongue


(mangekyou sharingan)

jutsu pemotong guruh(CHIDORI SASUKE)

 
ilaaulalaDate: Tuesday, 2008-09-23, 10:23 AM | Message # 7
Lieutenant colonel
Group: Moderators
Messages: 118
Reputation: 0
Status: Offline
heheheee...emil tu pemalu owangnye...malu TP mAHu..hukhukhuk tongue

thanks friend with me..ulala...hehehee..^_~
 
friendlyjiwaDate: Tuesday, 2008-09-23, 1:56 PM | Message # 8
Colonel
Group: Moderators
Messages: 216
Reputation: 3
Status: Offline
huhuhuhuhu...............

di kesempatan ini saya ingin mengucapkan selamat hari raya minal aidil wa"faizin
bagi semua yang menjaya kan ruangan ni....

Pä$äNg PèLITa DiAidiLfiTri…
NäMpäK HäLäMäN BèSéRi-Sèri…,
sMs diBéri PèNgäNti DiRi,
SèGäLä SiLäp MòHoN dMääFi…


(mangekyou sharingan)

jutsu pemotong guruh(CHIDORI SASUKE)

 
Forum » Sembang Agama » Ruang Sembang Agama » Rahsia SOLAT yang ramai tidak ketahui
Page 1 of 11
Search:


 Copyright MyCorp © 2016
Site managed by uCoz