IkmalHakimi - Forum Main My profile Registration Log out Login
Welcome Guest | RSS
Thursday
2016-12-08
0:20 AM
Welcome to Putera Faizal Community

 

[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
Page 1 of 212»
Forum » PuteraFaizal Kisah Cinta » Kongsi Tentang Cinta » IkmalHakimi (Cinta)
IkmalHakimi
IkmalHakimiDate: Sunday, 2008-09-07, 3:32 PM | Message # 1
Sergeant
Group: Moderators
Messages: 28
Reputation: 0
Status: Offline
cinta ibarat kupu2,
makin kau kejar,
makin ia menghindar.
tapi bila kau biarkan terbang,
ia akan menghampirimu di saat kau tak menduganya.
cinta itu membahagiakanmu tapi sering pula ia menyakiti,
dan istimewa bila kau berikan pada seseorang yg layak menerima.
jadi tenang2 saja, jgn terburu2 dan pilihlah yang terbaik.
[b][size=16][color=red]


iSMi iKMaL..
uMRi 14 SaNaTaN(2008)..
 
ilaaulalaDate: Monday, 2008-09-08, 1:17 PM | Message # 2
Lieutenant colonel
Group: Moderators
Messages: 118
Reputation: 0
Status: Offline
pandai ke mal ni ckp pasal cinte...hehehe...dak2..sek cinta monyet leh le...hehehe...study kuat2...dulu mal...hehehhe...ila x pe..wajib bercinta... tongue

thanks friend with me..ulala...hehehee..^_~
 
friendlyjiwaDate: Monday, 2008-09-08, 1:55 PM | Message # 3
Colonel
Group: Moderators
Messages: 216
Reputation: 3
Status: Offline
assalamualaikum........btul lh ila kita dak2 ni kena study dulu,dah dapat apa yang kita nak baru kita fikir kan soal cintak..zaman belajar ni jangan bercintak,,nanti ndak jadi semua nya,diri sendiri yang rugi,,,,

(mangekyou sharingan)

jutsu pemotong guruh(CHIDORI SASUKE)

 
lelamanjaDate: Tuesday, 2008-09-09, 0:52 AM | Message # 4
Private
Group: Checked
Messages: 6
Reputation: 0
Status: Offline
mal..cinte tu indah banget..yg x mengindah kan tu owg2 yg menzalimi cinta..
cinta ni pakej...
mencintai sidia bermakna kita kena mencintai segalanye tentang die
mencintai buruk dan baiknye die..
komitmen cinta bukan mudah bukan beli ikan kat pasar leh pilih2. kalu x suke letak balik atau cam nak beli kete..
hehehehehehehe
cewahhhh lela dh bermadah lak..
tp kan kalu nak brutal...senang jek..
x cube x tau kan...
gud luck in searching ur true love..i've found mine.... wink


salam...idup mesti ceria.....ati mesti mude..
 
suzyDate: Tuesday, 2008-09-09, 10:51 AM | Message # 5
Lieutenant
Group: Moderators
Messages: 45
Reputation: 1
Status: Offline
kadang2 cinta bila di kejar makin jauh ia mghilang..
tp bila tk dikejar makin dekat plk pelik kn???
tp dlm setiap perhubungan mesti la kna ada
usaha kan???tk lupa give n take...trust each other kesetiaan..
klu sorng panas sorng g mesti la sjuk..
klu dua2 panas alamat perang la...
cinta boleh menghancurkan seseorng...
cinta pown blh membahagiakn sesorng...
 
ilaaulalaDate: Tuesday, 2008-09-09, 4:18 PM | Message # 6
Lieutenant colonel
Group: Moderators
Messages: 118
Reputation: 0
Status: Offline
hehheheee..ok lagi tu suzy..
jgn terkene cinta babun udah le..
kang...tertonggeng kang kang...
terkena cinta monyet ni kang gatai satu badan kang..
hati3...bercinta di zaman sek...jgn lupe pelajaran yg lebih penting..
tuk menjamin masa hadapan...
x kan nk keje operater mal...hehehe..renung3kan...^_~


thanks friend with me..ulala...hehehee..^_~
 
suzyDate: Tuesday, 2008-09-09, 4:29 PM | Message # 7
Lieutenant
Group: Moderators
Messages: 45
Reputation: 1
Status: Offline
ha ah tol tu ila..
kdng2 cinta blh melalai kn..
smpi kn maruah n harga diri tergadai...
so kna la berjaga2...
harga dri tk boleh dibeli ngan harta n wang ringgit...
terutama pompuan... jgn jdk hamba cinta...
tiap yg ape yg kte nk buat kna ingat ibu n ayah...
insyallah selamat dunia akhirat...
jgn smpi cinta tu membuta kn yg mana btl n yg mana slh...
 
ilaaulalaDate: Tuesday, 2008-09-09, 6:19 PM | Message # 8
Lieutenant colonel
Group: Moderators
Messages: 118
Reputation: 0
Status: Offline
hehehe..suzy...duit kalu ilang rugi suzy..
tp kalu bf ilang leh cari lain suzy...ahahahahah...
jgn nakal2..suzy..babap kang...huk4..


thanks friend with me..ulala...hehehee..^_~
 
Pu3aDiWaRNaDate: Tuesday, 2008-09-09, 9:21 PM | Message # 9
Lieutenant
Group: Moderators
Messages: 70
Reputation: 3
Status: Offline

Kenapa cinta selalu dipertanyakan?
Apa semua cinta harus dicari dan disadari?
Apa yang ada di dalam cinta?
Hingga orang selalu menginginkannya?
Dan kadang tertipu oleh kepalsuan yang ada di dalam kesetiaan!

Cinta bagai fatamorgana yang dapat memberikan semangat dalam hidup kita.namun…Cinta tak dapat berpikir kerna cinta tak punya logika.Cinta itu selalu datang dan pergi begitu saja. “Datang tak dijemput Pulang tak diantar”

Cinta itu seperti kupu-kupu....
Semakin kita kejar semakin jauh ia terbang....

Cinta memang indah.Saat kita sudah berani untuk menyatakan cinta pada seseorang bererti kita sudah siap dengan segala risiko yang akan terjadi kelak. Sebab cinta itu bukan sekadar lima huruf yang tak bermakna tetapi merupakan lima huruf yang harus disampaikan dengan komitmen yang sangat kuat.


[img]http://i107.photobucket.com/albums/m292/lovelynaeimy/Animated%20Album/cooltext402938367.gif[/img]
 
she_ashielaDate: Wednesday, 2008-09-10, 12:37 PM | Message # 10
Major
Group: Moderators
Messages: 91
Reputation: 1
Status: Offline
Jika ia sebuah cinta… ia tidak mendengar… namun sentiasa bergetar.

Jika ia sebuah cinta… ia tidak buta namun sentiasa melihat dan merasa.

Jika ia sebuah cinta… ia tidak menyeksa namun sentiasa menguji.

Jika ia sebuah cinta… ia tidak memaksa namun sentiasa berusaha.

Jika ia sebuah cinta… ia tidak cantik namun sentiasa menarik.

Jika ia sebuah cinta… ia tidak datang dengan kata-kata namun sentiasa menghampiri dengan hati.

Jika ia sebuah cinta… ia tidak terucap dengan kata namun sentiasa hadir dengan sinar mata.

Jika ia sebuah cinta… ia tidak hanya berjanji.. namun sentiasa cuba memenangi.

Jika ia sebuah cinta… ia mungkin tidak suci.. namun sentiasa harmoni.

Jika ia sebuah cinta… ia tidak hadir kerana permintaan namun hadir kerana ketentuan.

Jika ia sebuah cinta… ia tidak hadir dengan kekayaan dan kebendaan… namun hadir kerana pengorbanan dan kesetiaan.


hajimemashite..watashiwa she san...she+riena+sherry+shiela+ashe+ila+
 
she_ashielaDate: Wednesday, 2008-09-10, 12:38 PM | Message # 11
Major
Group: Moderators
Messages: 91
Reputation: 1
Status: Offline

Jika kamu memancing ikan, setelah ikan itu terlekat di mata kail hendaklah kamu mengambil terus ikan itu. Janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu sahaja kerana ia akan sakit oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup…

Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang. Setelah ia mula menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya. Janganlah sesekali kamu terus meninggalkannya begitu sahaja kerana dia akan terluka oleh kenangan bersamamu dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatimu…

Jika kamu menadah air biarlah berpada. Jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh. Cukuplah sekadar memenuhi keperluanmu. Kerana apabila sekali ia retak, tentu sukar untuk kamu menampalnya semula. Akhirnya ia dibuang sedangkan jika kamu cuba membaikinya, mungkin ia masih boleh digunakan lagi…

Begitu juga jika kamu memiliki seseorang terimalah seadanya. Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa. Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan kesilapan, bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya. Akhirnya kamu kecewa dan meninggalkannya. Sedangkan jika kamu memaafkannya, boleh jadi hubungan kamu akan berterusan hingga ke akhirnya…

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat. Mengapa kamu berlengah dan cuba mencari makanan yang lain. Terlalu ingin mengejar kelazatan. Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya lagi. Kamu akan menyesal…

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan yang kamu pasti membawa kebaikan kepada dirimu. Menyayangimu. Mengasihimu. Mengapa kamu berlengah dan cuba membandingkannya dengan yang lain? Terlalu mengejar kesempurnaan. Kelak, kamu akan kehilangannya apabila dia menjadi milik orang lain. Kamu juga yang akan menyesal……


hajimemashite..watashiwa she san...she+riena+sherry+shiela+ashe+ila+
 
she_ashielaDate: Wednesday, 2008-09-10, 12:40 PM | Message # 12
Major
Group: Moderators
Messages: 91
Reputation: 1
Status: Offline
Tak usahlah sebut pasal cinta jika anda tidak sebenar-benarnya mengambil kisah. Tak usahlah bercakap tentang perasaan, jika ia tidak berada di hati anda. Tak usahlah menunjuk ke dada, jika anda berhasrat melukakan hati pasangan anda. Tak usahlah sebut cinta abadi jika ada di hati anda untuk berpisah. Tak usahlah memandang matanya jika anda berbohong kepadanya. Tak usahlah sebut hello jika kelak anda mengucapkan selamat tinggal. Tak usahlah katakan dia satu-satunya, jika ada orang lain di sisi. Tak usahlah kunci hatinya, jika anda tiada anak kunci untuk membukanya kelak.

hajimemashite..watashiwa she san...she+riena+sherry+shiela+ashe+ila+
 
missfashaZzDate: Wednesday, 2008-09-10, 2:28 PM | Message # 13
Colonel
Group: Administrators
Messages: 232
Reputation: 5
Status: Offline
wa she...

huhui..akan ku pastikan diriku sempat membaca ini semua... cool


 
ilaaulalaDate: Wednesday, 2008-09-10, 3:32 PM | Message # 14
Lieutenant colonel
Group: Moderators
Messages: 118
Reputation: 0
Status: Offline
heheheee..she sekali dia berkata2..menjeler3...abis semua dia sapu..
hehehehe..cinta memng indah.... biggrin


thanks friend with me..ulala...hehehee..^_~
 
Pu3aDiWaRNaDate: Wednesday, 2008-09-10, 9:33 PM | Message # 15
Lieutenant
Group: Moderators
Messages: 70
Reputation: 3
Status: Offline

huhuhu alah she....dokter cinta tue...kukuikui
lelawak jek ek she...huhuhu

C.I.N.T.A <---- payah nak tafsirkan sebab cinta nie unik


[img]http://i107.photobucket.com/albums/m292/lovelynaeimy/Animated%20Album/cooltext402938367.gif[/img]
 
lelamanjaDate: Friday, 2008-09-12, 0:00 AM | Message # 16
Private
Group: Checked
Messages: 6
Reputation: 0
Status: Offline
amboiii..adik2 sume kan main lg hebat madah dan bait2 cinta..nak2 she...cam terrer je...
ok la she.....anyway bab2 cinta ni payah lah...susah nak ckp..cinta ngan bf x same ngan cinta ngan hubby...kite mrh bagai nak rak tp kejap leh baik balik..hhmmmm susahlah cinta ni...
ADA CINTA PUN PAYAH..
TAKDE CINTA LG PAYAH..
HARULAH DIBUAT CINTA NI......


salam...idup mesti ceria.....ati mesti mude..
 
suzyDate: Friday, 2008-09-12, 9:44 AM | Message # 17
Lieutenant
Group: Moderators
Messages: 45
Reputation: 1
Status: Offline
cinta mestila inda ila oit..
tp nawaitu kna btl hehehehe...
ila jgn nakal erk...
kang report kt m bkn nama sbnr kang...
 
ilaaulalaDate: Friday, 2008-09-12, 10:15 AM | Message # 18
Lieutenant colonel
Group: Moderators
Messages: 118
Reputation: 0
Status: Offline
hehhehee..suzy bikin den kanToi aje..ahak3...
mana da nakal suzy...dlm chat je nakal..
luaran..kenal dulu baru tau..hehehhee..
bak kata pepatah owang zaman dulu3...KENAL MAKA X CINTA..ye haaaaaaaa..
hhahahahaa....CINTA MEMNG INDAH cam bulan mengambang...hehehe


thanks friend with me..ulala...hehehee..^_~
 
suzyDate: Friday, 2008-09-12, 10:17 AM | Message # 19
Lieutenant
Group: Moderators
Messages: 45
Reputation: 1
Status: Offline
hahahahaha..
btl..btl..btl..
nnt da kawen tk dew da sibuk2
hahahahaha...
g shopping pown g sendiri...
 
ilaaulalaDate: Saturday, 2008-09-13, 10:38 AM | Message # 20
Lieutenant colonel
Group: Moderators
Messages: 118
Reputation: 0
Status: Offline
hahahhaa...memng meng suzy... booze
susah nk cari laki2 suke teman aweks pi shoping nie...
mudah rentan..kang muncung 24 inci...wakakakak..
ila kalu shoping satu hari pon x cukup...hahaha..
sgt3..memilih...nk murah tp cantek.. rolleyes


thanks friend with me..ulala...hehehee..^_~
 
she_ashielaDate: Sunday, 2008-09-14, 4:49 AM | Message # 21
Major
Group: Moderators
Messages: 91
Reputation: 1
Status: Offline
huhuhu...Xbf she dulu...same mcm she...kitorg tak suka shoping....
suka tgk wayang jer....
dah tgk wayang..terus blk...
takdenyer nak shoping


hajimemashite..watashiwa she san...she+riena+sherry+shiela+ashe+ila+
 
suzyDate: Sunday, 2008-09-14, 3:05 PM | Message # 22
Lieutenant
Group: Moderators
Messages: 45
Reputation: 1
Status: Offline
hahahahaha... shopping kna g sndri jerk...
mmg ssh laki nk ikut orng pompuan shopping
coz pompuan kan cerewet pilih barang....
 
missfashaZzDate: Monday, 2008-09-15, 0:23 AM | Message # 23
Colonel
Group: Administrators
Messages: 232
Reputation: 5
Status: Offline
huhuhu..

hebantya cinta boleh buat orang jadi gila..
hebatnya cinta sicelik boleh jadi buta..
hebatnya cinta bersulam airmata tatkala dikecewa..
hebatnya cinta dok depan cermin boleh berkata-kata..
hebatnya cinta sampai hidup hilang punca..
hebatnya cinta sampaikan dalam lagu kunantimu dipintu syurga..
tapi..

bahayanya cinta bila lupa pada Allah SWT..
bahayanya cinta bila berTuhan pada cinta..
bahayanya cinta bila lautan api sanggup direnangi..
tapi api neraka sanggup ke nak redah..


 
devilwearspradaDate: Monday, 2008-09-15, 0:58 AM | Message # 24
Lieutenant
Group: Moderators
Messages: 45
Reputation: 2
Status: Offline
boringnye sik cinta2..jangan laa sik cinta je..cintun lak arr..cintan ke..ngaaa...

 
suzyDate: Wednesday, 2008-09-17, 10:41 AM | Message # 25
Lieutenant
Group: Moderators
Messages: 45
Reputation: 1
Status: Offline
kenapa kita menutup mata ketika kita tidur?,ketika kita menangis?,ketika kita membayangkan sesuatu?.Itu kerana hal terindah di dunia ini TIDAK TERLIHAT…Ketika kita menemui seseorang yang keunikannya SEIRING dengan kita, kita bergabung dengannya dan jatuh ke dalam suatu keanehan yang dinamakan CINTA.Ada hal-hal yang tidak ingin kita lepaskan.Orang-orang yang tidak ingin kita tinggalkan… Tapi ingatlah…melepaskan BUKAN akhir sebuah dunia, melainkan awal suatu kehidupan yang baru. Kebahagiaan ada untuk mereka yang menangis, mereka yang disakiti, mereka yang telah mencari…dan mereka yang telah mencuba. Kerana MEREKALAH yang bisa menghargai betapa pentingnya orang yang telah menyentuh kehidupan mereka…

CINTA yang AGUNG, adalah ketika kamu menitiskan air mata dan MASIH peduli terhadapnya, adalah ketika dia tidak mempedulikanmu dan kamu MASIH menunggunya dengan setia, adalah ketika dia mulai mencintai orang lain dan kamu MASIH bisa tersenyum seraya berkata ‘Aku turut berbahagia untukmu’.Apabila cinta tidak berhasil…BEBASKANLAH dirimu…biarkan hatimu kembali melebarkan sayapnya dan terbang ke alam bebas. Ingatlah… bahawa kamu mungkin menemui cinta dan kehilangannya tapi ketika cinta itu mati, kamu TIDAK perlu mati bersamanya…Orang yang kuat BUKAN mereka yang selalu menang, MELAINKAN mereka yang tetap tegar ketika mereka jatuh. Entah bagaimana dalam perjalanan kehidupan, kamu belajar tentang dirimu sendiri dan menyedari bahawa penyesalan tidak seharusnya ada. HANYALAH penghargaan abadi atas pilihan-pilihan kehidupan yang telah kau buat. TEMAN SEJATI… mengerti ketika kamu berkata ‘aku lupa..’, menunggu selamanya ketika kamu berkata ‘tunggu sebentar’. Tetap tinggal ketika kamu berkata ‘tinggalkan aku sendiri’. Membuka pintu meski kamu BELUM menutup dan berkata ‘bolehkah saya masuk?’.

MENCINTAI… BUKANlah bagaimana kamu melupakan, melainkan bagaimana kamu MEMAAFKAN. BUKANlah bagaimana kamu mendengarkan, melainkan bagaimana kamu MENGERTI. BUKANlah apa yang kamu lihat, melainkan apa yang kamu RASAKAN. BUKANlah bagaimana kamu melepaskan, melainkan bagaimana kamu BERTAHAN. Lebih bahaya mencucurkan air mata dalam hati, dibandingkan menangis tersedu-sedu. Air mata yang keluar dapat dihapus, sementara air mata yang tersembunyi menggoreskan luka yang tidak akan pernah hilang. Dalam urusan cinta, kita SANGAT JARANG menang.. Tapi ketika CINTA itu TULUS, meskipun kalah, kamu TETAP MENANG hanya kerana kamu berbahagia dapat mencintai seseorang…LEBIH dari kamu mencintai dirimu sendiri.

Akan tiba saatnya dimana kamu harus berhenti mencintai seseorang BUKAN karena orang itu berhenti mencintai kita, MELAINKAN karena kita menyadari bahwa orang itu akan lebih berbahagia apabila kita melepaskannya. Apabila kamu benar-benar mencintai seseorang, jangan lepaskan dia, jangan percaya bahwa melepaskan SELALU bererti kamu benar-benar mencintai.MELAINKAN… BERJUANGLAH demi cintamu. Itulah CINTA SEJATI. Lebih baik menunggu orang yang kamu inginkan DARIPADA berjalan bersama orang ‘yang tersedia’. Kadang kala, orang yang kamu cintai adalah orang yang PALING menyakiti hatimu dan kadang kala, teman yang menangis bersamamu adalah cinta yang tidak kamu sadari.

 
Forum » PuteraFaizal Kisah Cinta » Kongsi Tentang Cinta » IkmalHakimi (Cinta)
Page 1 of 212»
Search:


 Copyright MyCorp © 2016
Site managed by uCoz