SEDIHYA....BACA SAMPAI HABIS TAU - Forum Main My profile Registration Log out Login
Welcome Guest | RSS
Tuesday
2016-12-06
8:06 PM
Welcome to Putera Faizal Community

 

[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
Page 1 of 11
Forum » Putera Faizal Komuniti » Isu Semasa » SEDIHYA....BACA SAMPAI HABIS TAU
SEDIHYA....BACA SAMPAI HABIS TAU
ilaaulalaDate: Friday, 2008-09-12, 4:06 PM | Message # 1
Lieutenant colonel
Group: Moderators
Messages: 118
Reputation: 0
Status: Offline
SEDIH DAN MENYAYAT HATI...

> Kira-kira 10 tahun lalu, Pak Lah datang ke rumah Pak Cu Rani untukmemintanya mengubati penyakit anaknya yang terkena ilmu hitam. Ita (bukan nama sebenar) merupakah anak Pak Lah yang sulung. Pada mulanya Pak Cu Rani agak keberatan kerana inilah kali pertama dia berhadapan dengan situasi yang sedemikian. Penyakit yang terkena Ita sememangnya sukar untuk diubati.

> Bagi Pak Cu, dia bukanlah seorang bomoh handal kerana kebolehannya hanya bergantung kepada jenis ilmu yang ditujukan.Setelah mendengar serba sedikit daripada Pak Lah, Pak Cu berasa simpati dan mengambil keputusan untuk pergi melihat sendiri keadaan anak Pak Lah itu.

> "Begini sajalah Pak Lah, saya bukanlah pandai sangat, setakat nak tengok-tengok tu bolehlah. Segala ikhtiar dan usaha itu segala-galanya bergantung kepada kehendak dan izin Allah. Saya sekadar berusaha.." kata Pak Cu merendah diri. Pak Cu mencapai bajunya yang tersangkut di tiang dan terus pergi ke rumah Pak Lah yang terletak kira-kira 500 meter dari rumahnya. Ketika Pak Cu menjejaki halaman rumah Pak Lah, kelihatan ramai sanak saudara yang datang menziarahi Ita. Kebanyakkan daripada mereka kelihatan muram dan sedih. Kesayuan dan kesedihan jelas terukir pada wajah mereka.

> Apabila Pak Cu memasuki rumah Pak Lah, matanya terus terpandang kepada sekujur tubuh yang terletak di tengah-tengah ruang tamu. "MasyaAllah. .." rasa sayu dan terkejutnya bukan kepalang. Ita yang terkenal dengan kecantikannya boleh berubah dengan sebegitu rupa. Kecantikannya telah berubah menjadi wajah yang pucat lesi. Matanya menjadi
> bulat, lengannya menjadi terlalu kecil sebesar buluh runcing. Beliau hanya mampu mengaduh dan mengerang kesakitan. Namun apa yang lebih menyedihkan lagi apabila Pak Cu menyaksikan perut Ita yang sebar sebesar tempayan. Perutnya itu semakin membesar sehingga tidak mampu lagi ditampung oleh badan Ita yang sekecil itu.

> Cubalah kita renungkan perasaan ibu dan bapanya. Siapa yang sanggup melihat anak kesayangan menjadi sebegitu rupa. Siang dan malam hanya mendengar rintihan kesakitan. Bagi Pak Lah dan isterinya, mereka sudah kering air mata dan tidak mampu lagi untuk berbuat apa-apa. Bukannya tidak mahu berikhtiar tetapi sudah beribu-ribu duit habis dibelanjakan untuk mengubati anaknya itu. Namun bagi Pak Cu yang tinggi ilmunya, dari kali pertama dia memandang tubuh Ita, dia sudah tahu sememangnya Ita telah terkena ilmu hitam."Memang sah Ita terkena ilmu 'Lubang Jarum'. Ilmu ini selalunya datang dari bomoh-bomoh Siam bagi mereka yang ingin melaksanakan niat jahat. Ianya terlalu jijik dan dialknati agama", kata Pak Cu kepada Pak Lah yang duduk disisi anak kesayangannya itu.

> Menurut Pak Cu, mereka yang mengamalkan ilmu 'Lubang Jarum' ini telah melakukan perkara yang paling terkutuk iaitu
mengambil surah Yassin dan mengelap najis padanya setiap kali membuang air besar selama 7 har berturut-turut. Satu lagi benda yang digunakan ialah mendapatkan tuala wanita yang masih terdapat darah haid. Surah Yassin Yang disapu dengan najis tadi dibakar dan disapukan pada tuala wanita tersebut. Kemudian kedua bahan tadi diberikan kepada bomoh untuk dijampi dan dipuja.

> Betapa kejam dan terkutuknya perbuatan manusia sehingga sanggup melakukan kerja yang dilaknati agama. Mereka inisememangnya telah terpesong jauh dari ajaran Islam kerana sanggup melakukan perkara sedemikian. Setelah dijampi dan dipuja, pengamal ilmu ini hendaklah pergi mencari satu mata air yang sedang mengalir kemudian bahan tadi Hendaklah digunakan bagi menutup lubang bagi menyekat aliran air supaya tidak mengalir. Selagi lubang itu tertutup selagi itulah darah haid tidak akan keluar dari kemaluan wanita yang dituju itu dengan ilmu hitam tersebut.

> Kepada para wanita, berhati-hatilah semasa membuang tuala wanita kerana khuatir boleh dijadikan bahan untuk melaksanakan niat jahat seseorang. Berdasarkan cerita dan pengamatan Pak Cu, dia sedar bahawa Ita telah terkena ilmu hitam oleh seorang pemuda yang sangat tergila-gilakannya. Memang benar, Ita pernah menolak cinta seorang pemuda kerana pemuda itu khabarnya seorang pengedar dadah. Pemuda itu merasa kelakiannya tercabar lalu menyimpan dendam apatah lagi bila mendengar Ita telah bertunang dengan Lokman seorang pemuda yang selama ini menjadi suhnya.
Keadaan ini menyebabkan pemuda itu hilang pertimbangan sehingga sanggup melakukan perbuatan sedemikian bagi melaksanakan dendamnya.

Added (2008-09-12, 4:05 Pm)
---------------------------------------------
> Pada peringkat awal, pemuda tersebut telah melemparkan fitnah kepada Ita dan Lokman dengan mengatakan mereka telah membuat hubungan sulit sehingga Ita mengandung. Ramai penduduk kampung terpengaruh dengan kata-kata pemuda itu sehingga Pak Lah dan isterinya juga turut percaya. Masakan tidak percaya kerana perut Ita semakin hari semakin membesar.

> Lalu Ita dipukul dan dihalau oleh Pak Lah kerana dia beranggapan Ita telah mencemarkan nama baiknya. Namun begitu Ita dan Lokman masih tetap mempertahankan kesucian cinta mereka. Ita telah keluar dari rumah setelah dihalau oleh kedua ibubapanya sendiri dan menumpang di rumah ibu saudaranya di kampung seberang untuk beberapa bulan sehinggalah keadaannya benar-benar tenat barulah Pak Lah datang mengambilnya semula. Ketika Pak Lah datang, keadaan Ita sudah teruk. Rasa menyesal tidak terhingga di hati Pak Lah kerana telah menuduh Ita tanpa usul periksa. Mujurlah adik iparnya telah menjaga Ita dengan baik. Pernah beberapa kali iparnya datang memujuk agar menerima Ita kembali kerana iparnya tidak percaya Ita melakukan perbuatan terkutuk itu dan dirasakan Ita telah terkena ilmu sihir.

> Apa yang lebih mengharukan, Ita turut dikeji dan dihina oleh pennduduk kampung. Bagi Pak Cu sendiri itulah pengalaman yang paling tragis dan dia juga merasa sedih dan terharu. Begitu kejamnya manusia sehingga sanggup melakukan perbuatan yang sedemikian rupa. Pak Cu berpendapat, penyakit Ita itu bukan sembarangan kerana
daripada wajahnya yang pucat dan badannya yang kurus kering itu terjadi akibat daripada semua darah telah berkumpul di bahagian perut. Jika tidak berhati-hati boleh mengancam nyawa. Atas dasar simpati dan perikemanusiaan, Pak Cu terpaksa berkorban masa dan tenaga untuk mengubati Ita kerana ia memerlukan proses yang agak rumit.

> Usaha Pak Cu yang pertama ialah perlu membaca surah Yassin sebanyak3 kali setiap malam selama 3 malam berturut-turut. Dalam proses Pak Cu membaca ayat-ayat tersebut, banyak kejadian aneh telah berlaku pada Ita. Ita meracau-racau mengatakan Pak Cu ingin membunuhnya namun Pak Cu tidak menghiraukan kata-kata Ita itu. Setelah membaca Yassin selesai, ia dihembuskan ke dalam air dan kemudian air Yassin itu disapukan pada celah ibu jari Ita. Pada masa
itu Ita meraung sekuat hati. Untuk malam berikutnya, Pak Cu membaca ayat Kursi sebanyak 170 kali iaitu sebanyak bilangannya selama 3 malam berturut-turut.. Ayat-ayat tersebut dibaca dengan tertib mengikut tajwid yang betul. Dalam
proses itu, Ita meraung-raung, matanya bertukar menjadi merah dengan urat-urat kelihatan merekah. Ketika air surah Yassin disapukan dikepalanya, rambut kelihatan gugur sehingga kulit kepalanya jelas kelihatan.

> Sukar untuk dibayangkan betapa dahsyatnya penderitaan yang dialami oleh Ita. Pak Cu masih meneruskan usahanya selama 3 malam. Pak Cu berserah dan bertawakal kepada Allah s.w.t. Setelah sampai di rumah Pak Lah, dia mendapati keadaan Ita semakin serius dan teruk. Pada malam itu, usahanya agak berlainan sedikit di mana dia terpaksa menggunakan kemenyan, kapas dan buluh runcing yang dikerat bukunya. Ketika ayat Kursi dibaca sebanyak 120 kali, Ita bangun dan meronta-ronta mengamuk dan ingin mencekik semua orang yang ada pada malam itu. Keadaan rumah menjadi kelam-kabut.Masing-masing lari bertempiaran untuk menyelamatkan diri, Pak Cu segera mengambil air surah Yassin lalu disimbah kepada Ita, barulah dia rebah kembali kepada asalnya. Namun selepas itu, Ita kembali mengamuk dan mengigit lengannya sehingga beberapa bahagian lengan terkoyak.

> Boleh dikatakan jika sesiapa yang ada pada malam itu pasti akan menitiskan air mata termasuklah Lokman yang sudah tidak tahan lagi meratapi penderitaan yang dialami oleh Ita yang begitu dahsyat. Setelah selesai membaca ayat Kursi sebanyak 170 kali, Pak Cu melakukan ikhtiarnya yang terakhir. Pak Cu mengambil kapas yang dibasahkan dengan air surah Yassin dan dikepal sambil membaca ayat-ayat penyembuh. Kapas tersebut digumpal sehingga menjadi bulat dan kemudian disumbat pada hujung pangkal buluh.

Added (2008-09-12, 4:06 Pm)
---------------------------------------------
> Pak Cu mencurahkan air surah Yassin perlahan-lahan ke dalam buluh tersebut sehingga penuh. Dia membakar kemenyan dan mengasap buluh tadi sambil membaca ayat penyembuh. Ita semakin kuat meronta-ronta dan
ketika itu atap rumah yang terletak setentang dengan tempat pembaringan Ita tercabut dan terpelanting tiba-tiba. Seluruh tetamu terkejut dan terpaku serta tidak berkata apa-apa. Pak Cu tahu yang merempuh atap tersebut ialah sejenis makhluk halus yang digunakan bagi melaksanakan niat jahat tersebut. Pak Cu nampak seekor beruk besar dan bertaring panjang sedang merempuh atap sehingga tercabut.. Wajah Ita kelihatan berubah dan dia sudah mampu menyebut
dan memanggil ayah dan ibunya.

> Segera Pak Cu memanggil Pak Lah untuk menyatakan sesuatu. Bagi Pak apa yang perlu sekarang ini ialah berserah dan berdoa sahaja kepada Allah agar Ita dipanjangkan umur. Ini memandangkan penyakit Ita sudah amat kritikal. Setelah mendapat keizinan Pak Lah, Pak Cu meneruskan ikhtiarnya.. Dia mengambil buluh runcing tadi lalu ditiup sambil membaca ayat-ayat suci. Seketika kemudian kapas yang ada pada hujung buluh runcing tadi tercabut dan terjatuh bersama air surahYassin. Di saat itu, Ita meraung kesakitan dan darah mengalir keluar dari kemaluannya. Darah hitam pekat busuk itu bercampur dengan ulat-ulat yang cukup meloyakan. Ia terlalu banyak sehingga memenuhi ruang tamu. Pak Lah mengajar Ita supaya mengucap dan ingat kepada Allah. Seketika kemudian, Ita menghembuskan nafasnya yang terakhir. Seluruh isi rumah ketika itu meratap hiba dengan pemergian Ita yang sungguh menyedihkan itu. Ayam dan itik di bawah rumah habis mati bergelimpangan pada keesokkan harinya disebabkan termakan ulat beracun yang keluar bersama darah Ita malam itu.

> Ita telah selamat dikebumikan dan semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Ita. Sesungguhnya beliau benar-benar telah terseksa sepanjang hidupnya akibat sifat dengki manusia yang tidak berhati perut.


thanks friend with me..ulala...hehehee..^_~
 
apis_deathDate: Saturday, 2008-09-13, 1:46 AM | Message # 2
Major
Group: Moderators
Messages: 81
Reputation: 1
Status: Offline
al-fatihah

http://www.tamakinami.com
Nami Tamaki Official Website

 
devilwearspradaDate: Saturday, 2008-09-13, 6:18 AM | Message # 3
Lieutenant
Group: Moderators
Messages: 45
Reputation: 2
Status: Offline
masyaAllah gerun lak baca..haishh..kejam sungguh manusia yang tidak berhati perut tu..huh..moga org yang kejam itu akan mendapat balasan yang setimpal dari Allah.. shean shean...



Message edited by devilwearsprada - Saturday, 2008-09-13, 6:18 AM
 
ilaaulalaDate: Saturday, 2008-09-13, 11:39 AM | Message # 4
Lieutenant colonel
Group: Moderators
Messages: 118
Reputation: 0
Status: Offline
memng cedey + gerun looo.... blink

dan hati3 bagi kaun hawa.. wacko


thanks friend with me..ulala...hehehee..^_~
 
missfashaZzDate: Sunday, 2008-09-14, 7:00 AM | Message # 5
Colonel
Group: Administrators
Messages: 232
Reputation: 5
Status: Offline
perghhh panjang nak bace nih... ilaaaaaaaaaaaaaaa
huhuhu.. setiap kejadian pasti ade makna ..



 
ilaaulalaDate: Monday, 2008-09-15, 11:47 AM | Message # 6
Lieutenant colonel
Group: Moderators
Messages: 118
Reputation: 0
Status: Offline
hehehe..memng panjang berjeler3...
tp dlm nye..byk pengajaran tuk kaum hawa...
bace jgn x baca..baca jgn xbace.....hehehhehe


thanks friend with me..ulala...hehehee..^_~
 
syedDate: Monday, 2008-09-22, 2:49 AM | Message # 7
Private
Group: Checked
Messages: 19
Reputation: 0
Status: Offline
panjang nyer...
bab nie yg aku malas nie...
klu pendik tu x per jugak...
buat la sinopsis dia.... senang sikit aku nak bace...
 
ilaaulalaDate: Monday, 2008-09-22, 10:58 AM | Message # 8
Lieutenant colonel
Group: Moderators
Messages: 118
Reputation: 0
Status: Offline
membaca kan amalan yg mulia + ilmu di dada,,,, tongue

thanks friend with me..ulala...hehehee..^_~
 
friendlyjiwaDate: Monday, 2008-09-22, 4:34 PM | Message # 9
Colonel
Group: Moderators
Messages: 216
Reputation: 3
Status: Offline
woh...woh...syed jibon!!!

kalau membaca memang malas sikit...
bab komen laju dia,,nanti kampung ko aku serang hendap.....

selamat hari raya semua maaf zahir&batin untuk ila jangan lupa kita raya sama yer


(mangekyou sharingan)

jutsu pemotong guruh(CHIDORI SASUKE)

 
ilaaulalaDate: Tuesday, 2008-09-23, 10:14 AM | Message # 10
Lieutenant colonel
Group: Moderators
Messages: 118
Reputation: 0
Status: Offline
huhuhuhuu..buleh3....fwen drive..ila tito kat bakang eh...hehehe biggrin

thanks friend with me..ulala...hehehee..^_~
 
friendlyjiwaDate: Tuesday, 2008-09-23, 1:27 PM | Message # 11
Colonel
Group: Moderators
Messages: 216
Reputation: 3
Status: Offline
huhuhuhuhuh............

kepada ssemua yang turut menjayakan segmen ini..banyak idea2 yang bernas2
boleh diterima...tahniah...

disini saya ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan selamat hari raya
kepada semua dan maaf zahir&batin

Ramadhan berlalu, semoga bertemu kembali;
Muslimin menyambut kemenangan di Aidilfitri
SMS dihantar mengganti diri;
salah & silap harap dimaafi


(mangekyou sharingan)

jutsu pemotong guruh(CHIDORI SASUKE)

 
ilaaulalaDate: Wednesday, 2008-09-24, 10:19 AM | Message # 12
Lieutenant colonel
Group: Moderators
Messages: 118
Reputation: 0
Status: Offline
selamat hari raya gak fren...hehehehe.... biggrin

thanks friend with me..ulala...hehehee..^_~
 
Forum » Putera Faizal Komuniti » Isu Semasa » SEDIHYA....BACA SAMPAI HABIS TAU
Page 1 of 11
Search:


 Copyright MyCorp © 2016
Site managed by uCoz